اسفند ۲۱, ۱۳۹۶ کد خبر : 7945 اجتماعی استان‌ها اقتصادی بین‌الملل پربیننده ترین ها تصاویر خبری خبر خبرهای مهم سیاسی عکس عناوین کل اخبار گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی
استاندار گیلان:

مهمانسراهای دولتی نباید به هتل و مهمانپذیر تبدیل شوند

مهمانسراهای دولتی نباید به هتل و مهمانپذیر تبدیل شوند

استاندار گیلان با اشاره اینکه مهمانسراهای دولتی نباید به هتل و مهمانپذیر تبدیل شوند،گفت: مهمانسرای دولتی ما باید صرفا برای مهمانان دولتی ارائه خدمت کنند و نباید جای هتل را

استاندار گیلان با اشاره اینکه مهمانسراهای دولتی نباید به هتل و مهمانپذیر تبدیل شوند،گفت: مهمانسرای دولتی ما باید صرفا برای مهمانان دولتی ارائه خدمت کنند و نباید جای هتل را بگیرند.

به گزارش جاهد خبر منطقه گیلان،مصطفی سالاری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان که با حضور دستگاههای عضو و فرمانداران شهرستان ها برگزار شد، گفت: از زحمات دستگاههای عضو قدردانی می کنم قطعا همه در تلاش هستند و نیاز است هماهنگی ها و تعاملات در این زمینه بیشتر شود.

وی ادامه داد:امیدوارم امسال بیشتر از گذشته بتوانیم نشان دهیم که گیلانیان مهمانواز هستند و اگر ما کمبود و کاستی های در زمینه عمرانی  داشته باشیم خیلی برای گردشگر مهم نیست اما اگر بتوانیم خدمات خوبی را به مسافران ارایه کنیم و با آنها رفتار مناسبی داشته باشیم بسیار اهمیت دارد.

سالاری ادامه داد: ما باید با فرهنگ سازی بتوانیم کاری کنیم تا گردشگران کمتر به محیط زیست آسیب برسانند و همچنین ما باید سطل‌های زباله مناسبی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به زیبا سازی مبادی ورودی شهر رشت گفت:شکل وردی های شهر رشت را باید تغییر دهیم و نیاز است موانع و پست های بازرسی از ورودی های این شهر برداشته شود تا شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در وروی شهر نباشیم و نظارت ها به شیوه های جدیدی انجام شود.

استاندار گیلان با تاکید به آمادگی دستگاه‌ها خدمات رسان اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید خدمات خود را بیشتر کنند تا رفاه نسبی برای گردشگران فراهم شود و دستگاههای خودپرداز باید به صورت مداوم شارژ شده و در بانک‌ها کشیک شبانه روزی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در مراکز بین راهی باید نظارت بیشتر صورت گیرد و مسایل بهداشتی مورد نظارت قرار گیرد، گفت: لازم است در مسیر جاده ای مراکز خدماتی کوچک به فاصله هر ۱۰کیلومتر ایجاد شود و خدمات مناسب به مسافران ارایه شود و و بهتر است تا واحدهای گردشگری کوچک در طرح‌های هادی تعریف شود تا بتوانند مردم را با امکانات روستاهای همجوار آشنا کنند تا هم درآمدی برای روستاییان ایجاد شود و هم بتوانیم گردشگری روستایی را رونق ببخشیم البته این کار زمان بر خواهد بود.

رییس ستاد خدمات سفر گیلان همچنین تاکید کرد:مراکز بیمه ای جهت ارایه خدمات به مسافران و  افرادی که تصادف می‌کنند و متضرر می شوند بایدبه صورت شبانه روزی و سریع ارایه خدمات کنند تا موجبات نارضایتی مسافران نشوند.

وی با اشاره به اینکه در نوروز۹۶ بیش از ۶ میلیون گردشگر به گیلان سفر کرده است گفت: باید آمار دقیق و درستی از ورودی مسافران داشته باشیم زیرا نیاز به آمار سازی نیست.

سالاری با اشاره به اینکه مهمانسراها نبایدبه هتل و مهمانپذیر تبدیل شوند افزود: مهمانسرای دولتی ما باید صرفا برای مهمانان دولتی ارائه خدمت کنند و نباید جای هتل را بگیرند.

وی ادامه داد: مسافران از گیلان انتظار دارند و هرکس باید کار خود را به خوبی بلد باشد و از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز نهایت استفاده را ببریم  زیرا این سازمانها منسجم بوده و دارای ظرفیت بالایی هستند.

استاندار گیلان اضافه کرد:طرح شهر شب را در گیلان تصویب کردیم در مرکز استان میدان شهرداری و پیاده راه و سبزه میدان در نظر گرفته شده است تا خدمات به صورت ۲۴ ساعته به مردم و مسافران ارائه شود وقطعا وقتی که خدمات را ۲۴ساعته می کنیم در راستای اشتغال و درآمد زایی بیشتر نیز گام برداشته می شود و بنده به جز شهر رشت دو شهر لاهیجان انزلی را برای اجرای طرح شب مدنظر داریم.

وی ادامه داد: افرادی که خدمات سیار را به مسافران و گردشگران ارایه می‌دهند از سازهای مناسب و شیک استفاده کنند تا باعث جذب گردشگر شود و در صورت نیاز تسهیلاتی به این افراد داده شود و بهداشت نظارت کامل بر این مراکز خدمات سیار داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به آمار بالای تلفات جاده ای که بیشتر آن را موتور سواران تشکیل می‌دهند گفت:آمار تصادفات و فوتی موتور سوران در گیلان زیاد است و باید کنترل بیشتری داشته باشیم و جاده‌های ما نیازمند علایم راهنمایی و رانندگی هستند و هرچند که بسیاری از جاده های ما نیاز به تعریض دارند تا قبل از آن می‌توانیم با نصب علایم و دوربین کاهش تصادفات را شاهد باشیم.

سالاری با اشاره به اینکه وجود دریا در استان یک موهبت است گفت: ما باید به دنبال رونق گردشگری دریایی باشیم و تاکنون در زمینه گردشگری دریایی دو اقدام انجام داده ایم و افزایش کمی و کیفی شناگاه‌ها که در تابستان تکمیل خواهند شد و همچنین زمینه ورود سرمایه گذار برای خرید کشتی‌های و کوچک و بزرگ گردشگری را فراهم کرده ایم.

وی همچنین اضافه کرد:نظر سنجی در زمینه رضایت مندی مسافران از خدمات ارائه شده داشته باشیم  و در خصوص نقشه‌های گردشگری استان لازم است همه دستگاهها باهم یک نقشه ارایه کنند و از موازی کاری بپرهیزند و شهرداری‌های شهرستان‌ها به صورت مسنجم در این زمینه پیگیر باشند.

استاندار گیلان اضافه کرد:امیدوارم در روزهای پایانی سال خدمات خوبی را به مسافران ارایه کنیم و سالی متمایز از گذشته داشته باشیم.

 

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر