- جاهد‌خبر - http://jahedkhabar.ir -

استفاده از ظرفیت دهیاران در حوزه‌ی آب روستاها

استفاده از ظرفیت دهیاران در حوزه‌ی آب روستاها

استاندار صبح امروز در نشست هم اندیشی با مدیران صنعت آب استان با حضور معاون مهندسی و توسعه‌ی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در موضوعات آب داخل روستاها می‌توانیم از ظرفیت بالای دهیاران به عنوان نیروی انسانی توانمند بهره ببریم.

به گزارش جاهد خبر دکتر سالاری در این نشست افزود: گیلان استانی است که علی‌رغم وجود بارش با مشکلات بسیار در بخش‌های آب شرب و کشاورزی مواجه است.

وی بر ضرورت افزایش اعتبارات ملی و استانی در اجرای پروژه‌های حوزه‌ی آب و فاضلاب تأکید و تصریح کرد: باید تلاش شود درخصوص پروژه‌هایی که ضمن پیشرفت بالا، دارای اولویت هستند و در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسند با جدیت در اتمام آن تسریع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: در موضوعات آب داخل روستاها می‌توانیم از ظرفیت بالای دهیاران به عنوان نیروی انسانی توانمند بهره ببریم.

وی اظهار داشت: آمادگی لازم برای اجرای طرح استفاده از دهیاران در مباحث مربوط به آب روستاها به صورت پایلوت برای یک بخش در استان گیلان وجود دارد.

استاندار گیلان بر لزوم بکارگیری نیروی انسانی به صورت رقابتی تأکید کرد و افزود: در راستای بخشنامه‌ای که در پایان سال ۹۶ صادر شده مبنای بکارگیری هرگونه نیرو حتی به صورت شرکتی، رقابت است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آبرسانی و مشکلات موجود در زیرساخت‌های بخش‌های مختلف استان باید کاملاً مشخص باشد اظهار داشت: باید اطلاعات کاملی از زیرساخت‌ها داشته باشیم تا در زمان ورود سرمایه‌گذار گزینه‌های مختلف وجود داشته باشد.

دکتر سالاری با بیان اینکه بررسی مشکلات به صورت واحد در یک موضوع خاص می‌تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه‌ی نیروی انسانی و مشکلات داشته باشد گفت: آمادگی برای بررسی نقاط قوت و ضعف در بخش کنتورها به صورت پایلوت در یک منطقه از استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی تصفیه خانه‌ی فاضلاب مسکن مهر رشت امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: باید تلاش شود با استفاده از روش‌های مختلف، جمع‌آوری و انتقال فاضلاب شهر رشت را نهایی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نباید به انتظار اختصاص یک رقم بزرگ اعتباری برای حل مشکل فاضلاب رشت بنشینیم افزود: مشکل فاضلاب و رودخانه‌های شهر رشت به صورت یکجا حل نمی‌شود بلکه باید دستگاه‌های متولی همچون شهرداری، آب و فاضلاب و محیط زیست به صورت منسجم یک بخش را شروع و پس از اتمام، بخش دیگر را آغاز کنند.

وی با اشاره به تراکم جمعیت در استان گیلان به ویژه روستاها خاطر نشان کرد: در حوزه‌ی شبکه‌ی انتقال با مشکلات کمتری مواجه هستیم اما تراکم جمعیتی موضوع شبکه‌ی توزیع را با مشکل مواجه کرده که انتظار داریم در توزیع اعتبارات برای حل این بخش منابعی در نظر گرفته شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: در مسکن مهر که امسال دولت در سطح ملی تلاش مضاعفی برای اتمام این پروژه دارد نیز انتظار حمایت جدی داریم.

وی به سلامت کامل آب شرب شهر رشت براساس اعلام کارشناسان اشاره و تصریح کرد: کیفیت آب شرب شهر رشت با توجه به اندازه‌گیرهای مکرر و دقیق از نظر همه‌ی عناصر، فلزات سنگین و کدورت کاملاً مطلوب است.

دکتر سالاری افزود: درخصوص آب شرب شهر رشت مباحث غیرکارشناسی وجود داشت که طبق بررسی‌ها از نظر کیفیت و سلامت هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی آب و فاضلاب شهری و روستایی و دانشگاه علوم پزشکی استان را ملزم به اطلاع رسانی دقیق از بررسی‌های صورت گرفته در موضوع آب شرب شهر رشت کرد و گفت: با ارائه گزارش به مردم باید نگرانی آنان را در این خصوص برطرف کنیم.

در این نشست اعتبارات و چالش‌های موجود پروژه‌های در دست اجرا در حوزه‌های آب و فاضلاب استان با حضور استاندار گیلان و معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور تصمیماتی درخصوص افزایش اعتبارات پروژه‌ها از طریق ملی اتخاذ شد.