تیر ۱۸, ۱۴۰۰ کد خبر : 77877 اجتماعی استان‌ها پربیننده ترین ها خبر سیاسی عکس گزارش ویژه گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی
سرویس سیاسی جاهدخبر:

ملاحظات سیاسی دولت سیزدهم

ملاحظات سیاسی دولت سیزدهم

جمعی از فعالان عرصه سیاسی و انتخاباتی در ستادهای تبلیغاتی جناب دکتر رئیسی بر این باورند که :
زمان آغاز بکار دولت سیزدهم که با چیدمان جناب دکتر رئیسی بعنوان رئیس کابینه جدید در ۱۴۰۰/۵/۱۲ شروع می گردد ،چندین ملاحظه قانونی دارد؛

۱- تائید انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان
۲- تنفیذ حکم توسط مقام معظم رهبری
۳- مراسم تحلیف و سوگند ریاست جمهور در مجلس شورای اسلامی
☆- و اما مهمترین بخش آن ملاحظات اجتماعی و سیاسی در کابینه و نحوء بکارگیری نیروهای ستادی و صف در وزارتخانه ها می باشد که لاجرم می بایستی بر اساس شعارهای و اهداف از پیش تعیین شده نمود پیدا کند مواردی چون ؛
۱- تشکیل یک دولت مردمی که خواستگاه حقیقی مردمی داشته باشد ، نه حضور اشخاص چاپلوس و تملق مآب و کرنشی دون پایه که در همه ادوار به نوعی صاحب منصب بوده اند .

۲- توجه به شایسته سالاری و شایسته گزینی و پرهیز از رانت و باند و حزب و گروه و الی ماشاء الله که در سهم خواهی از دولت کم نیستند.

۳- توجه به اهداف گام دوم انقلاب در سیاستگزاری دولت جدید و منویات رهبری .

۴- پاک دستی نیروها ، فساد ستیزی ، سلامت نفس و روان ، خوشنامی ، متعهد و متخصص که از شاخصه های دولت مردمی می باشد .

۵- تعامل با دنیا و دیپلماسی شفاف بر اساس منافع ملی دو طرف مذاکره و تبیین اصول برد – برد در مناسبات سیاسی و دیپلماتیک .

۶- توجه به اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر اقتصاد اسلامی، حمایت از تعاونی ها ، کسب و کار خرد و توجه به قشر ضعیف جامعه با ایجاد اشتغال و بسته های حمایتی .
۷- معمولا” مسئولین در بزنگاه های سیاسی و اجتماعی کشور در مواقعی که به حضور پر رنگ مردم نیاز باشد ، از بصیرت و هم افزایی ، حمایت و پوشش از هم و تعامل احزاب و گروه های سیاسی سخن به میان می آورند ، اما زمانی که به اهداف خود نائل می گردنند ، و موعد نقش آفرینی و سیاستگزاری مسئولین در راستای تحقق سیاست های عالیه نظام ، اجرایی نمودن شعارهای انتخاباتی ، توجه به آحاد مردم در اجابت خواسته های منطقی و بحق آنان همانند اشتغال ، معیشت ، مسکن و در یک کلام حقوق شهروندی و اجتماعی کوتاهی صورت می گیرد ، و در این زمان خبری از بصیرت مدیران و تعامل احزاب و گروه ها نبوده نیست ، حتی این افراد اثرگذار در سهم خواهی از دولت منتخب و دریافت مناصب و جایگاه های اداری و اجرایی کوچکترین تعامل و گذشت از خود نشان نمی دهند و متاسفانه از بصیرت در این جمع چند هزار نفری خبری نیست !
باید در این شرایط حساس و زمانی که مردم چشم امید به تحولات اساسی اقتصادی و سیاسی در کشور چشم دوخته اند ، از حضور نفوذی ها در این عرصه بسیار مراقبت نمود تا موضوع دولت مردمی ، فسادستیزی ، انقلابی بودن و تخصص و تعهد شکل واقعی داشته باشد تا در محضر خالق شرمنده و در محضر مردم سرافکنده نباشیم .

از دولت جدید هم بخواهیم با تدبیر و دقت نظر نیروهای کارآمد، خوش فکر، انقلابی و با انگیزه را در کابینه قرار دهند و از همه مهم‌تر باید دعا کنیم خداوند متعال بعد از این حماسه بزرگ مردم ایران مشکلات را از سر راه مردم بردارد.

مجتبی وهابی، نویسنده و مدیرمسئول رسانه های جاهدخبر، آوای نزدیک، هفته نامه نقش گیلان و مجله مهرشمال، از همراهی و حمایت بی شائبه ، غیرتمندانه و صمیمانه همه برادران و خواهران ولایتمدار در حمایت از آیت الله رئیسی تشکر و قدردانی کرد و  این موفقیت و پیروزی بزرگ را خدمت رئیس جمهور منتخب جناب آیت الله رئیسی تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزوی توفیق روز افزون همراه با نشاط و سربلندی را برای آحاد ملت ایران اسلامی خواستار شد.

تعدادی از حامیان آیت الله رئیسی:

سردار حبیب الله امیری، رئیس ستاد مرکزی مردمی ثمر (سمر)

آیت الله اعلایی، از علمای برجسته کشور

.

مجتبی وهابی، عضو شورای راهبردی ستاد انتخابات پویش حامیان آیت الله رئیسی

 

مهندس خسرو آرنگ

عیسی ملائی، مسئول ستاد شهرستان لنگرود

حسین عظیمی نژاد

مهدی جعفری، مسئول ستاد شهرستان رودسر

 

روح الله رستم پور

احمد زمانی

کیوان وحیدی رودپیش، مدرس دانشگاه

حمیدرضا امام پناهی

سیدعلیرضا برقعی، رئیس ستاد شهرستان شمیرانات ، لواسانات ورودبارقصران

محمدرضا رئوفی، مشاور ارشد رئیس ستاد مرکزی مردمی ثمر (سمر) در امور هماهنگی استان های شمالی کشور (گلستان، مازندران و گیلان)

دکتر محمدرضا گلرو، رئیس ستاد مرکزی پویش حامیان آیت الله رئیسی

مهندس سیدعلی اکبر طاهائی، استاندار اسبق گیلان، مازندران و قزوین

امیر سعادت رهبری، عضو کمیته ورزشکاران

 

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر