اسفند ۲۸, ۱۴۰۱ کد خبر : 95042 اجتماعی تصاویر خبری خبر عناوین کل اخبار گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی
سرپرست علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

بیمارستان ۴۱۲ تختخوابه لاکان رشت به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بیمارستان ۴۱۲ تختخوابه لاکان رشت به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

دکتر آشوبی از بهره برداری بیمارستان ۴۱۲ تختخوابه لاکان رشت تا سال آینده خبر داد و گفت: برای تجهیز این بیمارستان نیازمند اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستیم

به گزارش جاهد خبر ؛ مهوش مسیبی پور_ محمد تقی آشوبی سرپرست علوم پزشکی استان گیلان در نشست خبری با خبر نگاران ضمن قدردانی از رسانه‌های استان گیلان در زمینه اطلاع‌رسانی اخبار حوزه بهداشت و درمان گفت: کادر درمان در سخت‌ترین شرایط جامعه در میدان خدمات‌رسانی به مردم حضور داشتند. وی افزود: در ایامی که جهان، کشور و استان با ویروس کرونا درگیر شده و همه ابعاد زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده بود، کادر درمان و زحمت‌کشان حوزه سلامت همانند دوران دفاع مقدس ایثارگونه برای نجات جان بیماران و سلامت آحاد جامعه تلاش کردند. آشوبی توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت را در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و اضافه کرد: باید در فرایند توسعه مسیر علمی را طی کنیم و به ابزارهای روز مجهز شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت، گفت: گیلان تنها استانی بوده که از بیمارستان جنرال محروم بوده که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در سال آینده فرآیند عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. ضمن اینکه در سفر رییس جمهور در سال آینده به استان درخواست افزایش ۲۰۰ تخت دیگر برای این بیمارستان را جزو برنامه داریم.
وی همچنین از بهره برداری از بیمارستان ۴۱۲ تختخوابه لاکان رشت تا سال آینده خبر داد و بیان کرد: برای تجهیز این بیمارستان نیازمند اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستیم. سرپرست علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افتتاح بیمارستان لاکان بخشی از مشکلات استان را حل می کند، یادآور شد: در جریان سفر سال آینده رئیس جمهور به گیلان مجوز بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابه جنرال را خواهیم گرفت که مطالبه جمعیت دو و نیم میلیونی ماست.
دکتر آشوبی به تشریح اقدامات در حوزه جوانی جمعیت پرداخت و افزود: علاوه بر ارائه خدمات در راستای بهداشت باروری و همچنین حمایت از مادران نابارور، جشنواره چند قلوها در همین راستا در اردیبهشت‌ماه سال آینده در گیلان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه خانه بهداشت مبدأ و محور ارتباط‌گیری مردم با نظام سلامت است، گفت: برای پوشش و یکپارچه‌سازی نظام سلامت و همچنین پیگیری بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در گیلان، از طریق خانه بهداشت عضوگیری صورت می‌گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدامات رسانه‌ای را یکی از مؤلفه‌های اصلی کنترل بیماری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: رسانه‌ها و خبرنگاران با تولید آثار خبری و رسانه‌ای و پیام‌های هشدار دهنده، آموزشی و انگیزشی نقش بسزایی در کنترل ویروس منحوس داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استان ظرفیت خوبی در توریسم سلامت دارد، اضافه کرد: می‌توان با توسعه خدمات درمانی در مراکز آموزشی درمانی و همچنین بخش خصوصی از ظرفیت توریسم سلامت و ارزآوری در کشور بیشتر بهره برد.
وی با اشاره به اینکه استان گیلان بیش از ۳۰ شهید و جان‌باخته در راه خدمات‌رسانی به بیماران کرونا تقدیم کرده است، ادامه داد: بر همین اساس یادواره شهدای سلامت گیلان در سال آینده برگزار می‌شود.. دکتر آشوبی با تشریح وضعیت بیماری کووید ۱۹ در گیلان بیان کرد: کرونا هنوز تمام نشده در زمان حاضر ۹۲ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند از این رو ضروریست تا در محیط های بسته حتما ماسک زده شود.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر