اسفند ۲۲, ۱۴۰۱ کد خبر : 94889 اجتماعی تصاویر خبری خبر گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی

اجرای طرح تشویق نوروزی با عنوان جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی/ ۳۲ پایگاه امداد و نجات نوروزی در نوروز ۱۴۰۲

اجرای طرح تشویق نوروزی با عنوان جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی/ ۳۲ پایگاه امداد و نجات نوروزی در نوروز ۱۴۰۲

سیاوش غلامی با تشریح طرح نوروزی در حوزه جوانان گفت: این طرح با عنوان جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در ٢٠ پست موقت در ورودی شهرها و پست های سیار با همراهی روزانه ١٢٠ عضو جوانان اجرا می شود.

به گزارش جاهد خبر_خدبجه مسیبی پور_ سیاوش غلامی عصر روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی استان گیلان در رشت اظهار کرد: این پایگاه ها و پست‌های ثابت و سیار برای احرای طرح های نوروزی در حوزه جوانان، داوطلبان و امداد و نجات آماده شده است.

وی با اشاره به افزایش پایگاه های جمعیت هلال احمر گیلان برای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۲ افزود: ۳۲ پایگاه برای این طرح تعیین شده که در اجرای آن در نوروز ۱۴۰۱؛ ۲۴ پایگاه فعال بود.غلامی با تشریح طرح نوروزی در حوزه جوانان بیان کرد: این طرح با عنوان جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در ٢٠ پست موقت در ورودی شهرها و پست های سیار با همراهی روزانه ١٢٠ عضو جوانان اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت اعضا در فعالیت های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی از اهداف این طرح است.

غلامی اظهار کرد: تاکید بر ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت مسافران به ویژه مراقبت از کودکان در طول سفر، افزایش روحیه امید، نشاط اجتماعی و ترویج سفری سالم، ایمن و مسئولانه با رعایت نکات ایمنی و استقرار فضای دوستدار کودک در اماکن تفریحی و سیاحتی محل اجتماع مسافران از رویکردهای این طرح است.مدیرعامل هلال احمر گیلان بیان داشت: طرح های ملی نوروزی این جمعیت از ۲۴ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد و در مجموع یک هزار نفر از نیروهای هلال احمر استان آماده باش هستند.

وی با اشاره به ضرورت توجه و فراگیری آموزش های امدادی هلال احمر اظهار کرد: آموزش در ایام نوروز تعطیل نیست، از این رو در حوزه جوانان در طرح ملی خدمات نوروزی و مربیان در پایگاه ها برای ارائه آموزش ها در ارتباط با کمکهای اولیه، آشنایی با مخاطرات شایع استان و مباحث اصول بهداشتی در سفر به مردم و مسافران حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر