مهر ۳, ۱۴۰۲ کد خبر : 101110 اجتماعی خبر عناوین کل اخبار گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد؛

ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان

ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش تأسیسات گردشگری گیلان مشغول به فعالیت هستند.

ولی جهانی به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری گیلان منحصر به فرد بوده و همین موضوع سبب شده تا این استان به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شود.

وی از اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه شاخص در هفته گردشگری خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با شعار «گردشگری و سرمایه گذاری‌های سبز» در گیلان اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از برپایی ۱۱۲۰ جشنواره فرهنگی و گردشگری در استان خبر داد و بیان کرد: میز خوراک و تور شهرگردی در ۱۷ شهرستان گیلان از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان است.

جهانی با بیان اینکه گیلان دارای تنوع جشنواره‌ها است، گفت: جشنواره نان تمیجان، جشنواره بادام زمینی آستانه اشرفیه، جشنواره توانمندی‌های روستاییان، جشنواره فرهنگی با رویکرد معرفی ظرفیت‌های گردشگری _ عشایری در تالش و دیگر جشنواره‌ها در گیلان برپا می‌شود.

وی از برپایی ۳۰ کارگاه آموزشی با محوریت گردشگری در گیلان خبر داد و افزود: تقویت گردشگری روستایی و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه گردشگری بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۲۵۰۰ نفر در حوزه تأسیسات گردشگری مشغول به فعالیت است، گفت: این تعداد افراد در ۱۱۲ هتل، ۵۰۰ هتل آپارتمان، یک هتل بوتیک، ۱۰۲ مجتمع گردشگری، ۵۲ مهمان پذیر، ۲۶۴۹ خانه مسافر، ۱۹ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۱۶۱ اقامتگاه بومگردی و سنتی، ۳۸۲ واحد پذیرایی بین راهی، ۳۰ اسکله گردشگری و ۸۴ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فعالیت می‌کند.

جهانی از حضور ۵۷ میلیون گردشگر در شش ماه نخست در گیلان خبر داد و بیان کرد: در این ایام حدود ۶۲ میلیون نفرشب اقامت در اقامتگاه‌های گیلان ثبت شده است.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر