مهر ۲۷, ۱۴۰۲ کد خبر : 101864 اجتماعی خبر عناوین کل اخبار گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی
با هدف شفافیت مالی

صدور اطلاعیه شماره ۹ انتخابات مجلس شورای اسلامی

صدور اطلاعیه شماره ۹ انتخابات مجلس شورای اسلامی

ستاد انتخابات کشور، اطلاعیه شماره ۹ خود را با موضوع ماده (۷) قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی صادر کرد.

ستاد انتخابات کشور در این اطلاعیه تاکید کرد: داوطلبان برای شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، باید نسبت به تعیین و یا افتتاح یک حساب غیرتجاری اقدام و به ستاد انتخابات اعلام کنند.

در متن اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور آمده است:

همچنانکه در اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور اعلام شده، به اطلاع متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده ۷ قانون «شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی»، داوطلبان نمایندگی باید به یکی از شعب بانک‌های عامل دارای مجوز از بانک مرکزی مراجعه و یک شماره حساب غیرتجاری برای جهت هزینه‌های انتخاباتی تعیین و یا افتتاح و این اطلاعات شماره حساب را به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت اعلام کنند.

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در بخشنامه‌ای به شماره ۱۷۷۹۲۳/۰۲ مورخ ۲۵/۰۷/۱۴۰۲ موضوع مورد نظر را به بانک‌های عامل، ابلاغ و اقدام کرده است.

ستاد انتخابات کشور با درخواست از بانک‌های عامل برای صدور بدون تاخیر این گواهی‌نامه تاکید کرد؛

بنا بر اعلام این ستاد، جزئیات اجرایی اخذ گواهی از بانک‌های عامل از سوی داوطلبان در اطلاعیه‌ای توسط ستاد انتخابات کشوراطلاع‌رسانی خواهد شد.

در راستای اجرای ماده ۷ قانون «شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» و پس از صدور گواهی بانکی، امکان ارسال اطلاعات مربوط به گردش حساب داوطلبان از تاریخ ثبت در بانک تا دو ماه پس از پایان انتخابات به وزارت کشور و هیات مرکزی نظارت فراهم می‌شود.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر