مهر ۸, ۱۴۰۲ کد خبر : 101269 اجتماعی خبر عناوین کل اخبار گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی
مدیرکل ورزش گیلان:

عمده نیازهای ورزشی گیلان با تقویت صنایع این حوزه در استان تامین می‌شود

عمده نیازهای ورزشی گیلان با تقویت صنایع این حوزه در استان تامین می‌شود

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان گفت: فعالان عرصه صنعت ورزش می توانند نیازمندی های هیاتهای ورزشی گیلان را برطرف کنند و دراستان ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد که باید تقویت شود.

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان گفت: فعالان عرصه صنعت ورزش می توانند نیازمندی های هیاتهای ورزشی گیلان را برطرف کنند و در استان ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد که باید تقویت شود.

جهانبخش آرمان اظهار کرد: تولیدکنندگانی را در گیلان شناسایی کردیم که لوازم و امکانات ورزشی بسیار باکیفیتی تولید می کنند و به طور حتم فعالیت بیشتر این فعالان صنعت ورزش باعث می شود تا نیازمندی های ورزش گیلان تا حد زیادی از تولیدات استان برطرف شود.

وی افزود: تاکنون نیز ۱۷ تولیدکننده کارگاهی، مشاغل خانگی و کارخانه ای در خصوص صنایع ورزش در گیلان شناسایی شدند، در بخش علمی نیز ۱۰ واحد دانش بنیان و ایده محور در گیلان فعال هستند که می توانند در تولیدات لوازم ورزشی مناسب اقدام کرده در عین آنکه توسعه وتقویت اشتغال پایدار را موجب می شوند.

وی ادامه داد: البته انتظار است که تولیدات ورزشی متناسب و با توجه به شرایط زیست بومی تولید شوداز جمله آنکه این کارگاههای تولیدی و مشاغل خانگی می توانند در تجهیز وسایل امداد و نجات، دریایی و ورزش‌های ساحلی نقش موثری داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: به طور حتم با رونق صنایع ورزشی در گیلان، گردشگری ورزشی نیز رونق می گیرد و اشتغال و کارآفرینی نیز افزایش می یابد.

به گفته وی، هم اینک حدود ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در بخش اشتغالزایی فصلی و غیرفصلی صنایع ورزشی در گیلان مشغول به کار هستند.

آرمان در ادامه به برپایی نخستین جشنواره و نمایشگاه تجلیل از فعالان صنعت ورزش کشور با عنوان “عزت و پیشرفت” اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه در هفته تربیت بدنی و ورزش از روز ۲۶ مهرماه در رشت گشایش می یابد.

رئیس جشنواره عزت و پیشرفت گیلان خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش تولیدات رسانه ای در حوزه اقتصاد ورزش، محصولات ورزشی (مشاغل خانگی، کارگاهی و کارخانه‌ای)، تولید محصولات ایده محور خلاقانه و دانش بنیان ورزشی، نرم افزارهای کاربردی در حوزه ورزش، صادرکننده برتر محصولات ورزشی و هیات‌های ورزشی در حوزه اقتصاد ورزش برپا می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جشنواره و نمایشگاه، تولیدکنندگان صنایع ورزشی در گیلان تولیدات خود را به نمایش خواهند گذاشت که در پایان نیز برترین تولیدکنندگان انتخاب می شوند و در دی ماه امسال در جشنواره ملی عزت و پیشرفت حضور خواهند یافت.

وی در ادامه گفت: تاکنون بخشی از ظرفیت و واحدهای تولیدی صنایع ورزشی در گیلان بازدید کرده ایم و این امر ادامه دارد تا سایر تولیدکنندگان را شناسایی کنیم و بتوانیم گیلان را در این بخش و تامین تجهیزات ورزشی نه فقط استان بلکه کشور در جایگاه برتری قرار دهیم.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر