تیر ۲۴, ۱۴۰۳ کد خبر : 108170 اجتماعی خبر عناوین کل اخبار گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی
استاندار گیلان :

تامین اجتماعی برای خلق منابع باید به دنبال سرمایه گذاری در جهت درآمدهای پایدار باشد

تامین اجتماعی برای خلق منابع باید به دنبال سرمایه گذاری در جهت درآمدهای پایدار باشد

در آستانه بیست و پنجم تیرماه روز تامین اجتماعی ، مدیران کل و درمان ، معاونین و روسای شعب و مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان با دکتر عباسی استاندار گیلان دیدار نمودند .

دکتر عباسی استاندار گیلان در این دیدار در جمع مدیران تامین اجتماعی استان با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید اظهار داشت : یکی از دغدغه های همیشگی آیت ا.. رئیسی معیشت بازنشستگان بود .

ایشان با بیان اینکه فرد سالمند یا بازنشسته در سالهای جوانی و توانایی خود در خدمت جامعه و اقتصاد قرار داشته و زمانی که به نیروی او نیاز بوده کار کرده و امروز او نیازمند حمایت و توجه است برنامه ریزی برای تقویت و کمک به زندگی این اقشار را الزامی دانست .

دکتر عباسی با اشاره به اینکه جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی بسیار بزرگ و افزون بر نیمی از جمعیت کشور است اظهار داشت : شکاف منابع و مصارف در این مجموعه باید مرتفع گرددو به این منظور تامین اجتماعی نباید به سمت بنگاه داری برود بلکه باید سرمایه گذاری برای درآمد پایدار را هدف خود قرار دهد .

استاندار گیلان با انتقاد از عدم انجام تکالیف قانونی توسط برخی کارفرمایان ، گفت : فرارهای بیمه ای یک تخلف آشکار و تضییع حقوق کارگر است و باید دستگاههای متولی همچون اداره کار در این زمینه ورود نمایند .

ایشان با تاکید بر اینکه در تمامی مباحث آماری در حوزه اشتغال ملاک ما بیمه پرداز بودن افراد است افزود : تعهدات تعریف شده در قانون تامین اجتماعی حق واقعی بیمه پردازان آن است و استفاده های من غیر حق باید رسیدگی و برخورد گردد .

دکتر عباسی با اعلام آمادگی برای تحقق مطالبات تامین اجتماعی از دستگاهها و ادارات دولتی استان ، اذعان داشت : در زمینه خلق منابع و کنترل مصارف نیز اهرمها و ابزارهای مناسب را شناسایی نمایید و ما حتماً در این مسیر کمک خواهیم کرد .

استاندار گیلان با تاکید بر خط مشی های تعیین شده در اسناد بالادستی همچون سیاستهای ابلاغی تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری و برنامه توسعه ، اظهار امیدواری نمود تا در این راستا گامهای بلندی برای تعالی و بالندگی بیشتر حوزه تامین اجتماعی برداشته شود .

در این دیدار کیوان مرتضوی مدیرکل و دکتر حسین ابراهیمی مدیردرمان تامین اجتماعی استان گیلان به ارائه گزارش هایی عملکردی و آماری پرداختند .

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر