تیر ۳۰, ۱۴۰۳ کد خبر : 108235 اجتماعی خبر عناوین کل اخبار گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی

جولان سگهای ولگرد در رشت، فاجعه ای اجتماعی که هیچ شخصی اعتنا نمی کند

جولان سگهای ولگرد در رشت، فاجعه ای اجتماعی که هیچ شخصی اعتنا نمی کند

این روزها جولان سگ‌های ولگرد در رشت سبب رعب و وحشت مردم شده است، بسیاری از این سگ‌ها بیمار هستند و حضور آنها در سطح شهر در حال تبدیل شدن به یک خطر بهداشتی است. و اگر در ساعات پایانی شب و یا ساعات اولیه صبح چرخی در سطح شهر بزنید، جولان سگ‌های ولگرد را به وفور خواهید دید. چه کسی مسئول پاسخ گویی ابن معزل بزرگ هست.

خدیجه مسیبی پور_خبرنگار جاهد خبر

سگ‌ها به دلیل بدست آوردن غذا از پناهگاه‌هایشان که عموما مخروبه‌های حاشیه شهر، رودخانه و محلات هستند خارج می‌شوند و تلاش آنها برای یافتن خوراک در محیط شهری حتی در طول روز ادامه دارد. این سگ‌ها عمدتا در دسته‌های چندتایی هستند که موجب می‌شود هم ترسناک‌ تر جلوه کنند و هم خطر حمله آنان افزایش یابد.

در برخی از مناطق حاشیه شهر رشت وجود سگ‌های ولگرد بیشتر از سایر مناطق است تا حدی که وجود این سگ‌ها سبب رعب و وحشت مردم به ویژه کودکان می‌شود غذادهی غیراصولی به سگهای ولگرد توسط برخی شهروندان، رشت را با بحران ساماندهی سگ های بلاصاحب مواجه کرده است.

بسیاری از سگ‌های ولگرد دارای بیماری‌های خطرناک هستند. انواع بیماری‌های انگلی، هاری، کنه‌های حیوانی و مشکلات پوستی که از راه مدفوع، بزاق و لمس این حیوانات آلوده به انسان منتقل شده و می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای انسان داشته باشد. شایع‌ترین بیماری قابل انتقال از سگ به انسان هاری است که در اثر گازگرفتگی حاصل می‌شود و ترس از سگ‌های ولگرد در واقع ترسی به جاست که این روزها در پس اداهای روشنفکری به جان زندگی شهروندان رشتی افتاده است.

از آنجایی که بر جمعیت این سگ‌ها روز به روز افزوده می‌شود امیدواریم که مسئولان ذیربط به جهت پیشگیری از بروز هر گونه حادثه‌ای برای شهروندان نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد روش‌های اجرایی خود را تسریع بخشند.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر