مرداد ۲۱, ۱۴۰۳ کد خبر : 108682 اجتماعی خبر عناوین کل اخبار گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی

دومین جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سال ۱۴۰۳ در تالار مرکزی رشت

دومین جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سال ۱۴۰۳ در تالار مرکزی رشت

دومین جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور مدیرکل ، معاونین و رؤسای ادارات شهرستان روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ با موضوع تبیین ( قرارگاه شهید آوینی ) در تالار مرکزی رشت برگزار شد .

دومین جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور مدیرکل ، معاونین و رؤسای ادارات شهرستان روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ با موضوع تبیین ( قرارگاه شهید آوینی ) در تالار مرکزی رشت برگزار شد .

امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با توجه به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت : رسانه های استان با درایت و شهامت در صف اول اطلاع رسانی و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و استان گیلان ظرفیت بسیار غنی از فعالین رسانه ای مکتوب و برخط را دارا می باشد .

وی در ادامه افزود : سیاست مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور حمایت از رسانه های دارای مجوز است و برای نیل به این هدف در فرآیند دریافت مجوز تسهیل به عمل آمده و بر همین اساس از فعالین رسانه ای دعوت به عمل می آید تا جهت دریافت مجوز اقدام نمایند .

طاهری بیان نمود : تعامل و همکاری برای صدور مجوز قانونی فعالیت رسانه ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زیاد است ولی رسانه های فاقد مجوز خارج از چتر حمایتی این اداره کل قرار خواهند گرفت .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، با توجه به برگزاری دهمین دوره جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها خواست تا با توجه به جایگاه بسیار خوب استان گیلان در سال گذشته در این جشنواره ملی ، اقدامات لازم را در خصوص ثبت روستاهای دوستار کتاب با هدف ارتقاء جایگاه استان گیلان انجام دهند .

امیرحسین طاهری افزود : قرارگاه شهید آوینی با هدف جریان سازی و مردمی سازی فعالیتهای فرهنگی و هنری طراحی و اجرا گردیده و باید در پایان طرح بازدهی ملموس برای مردم وجود داشته باشد .

وی تصریح نمود : باید کارشناسی گردد و آسیبها در نظر گرفته شود و در پایان اجرای طرح های شهید آوینی میزان رفع آسیب یا ارتقاء شاخص های مثبت منطقه ارزیابی و اندازه گیری شود . مثلاً ما آسیب طلاق ، کاهش جمعیت را داریم و در برنامه های صحن خانواده می بایست گامی برای رفع این معضل برداریم .

طاهری ضمن تأکید بر الزام پوشش رسانه ای برنامه های قرارگاه شهید آوینی در شهرستانها گفت : اعتبارات اختصاص یافته برای برنامه های قرارگاه شهید آوینی در شهرستانها و برنامه های اجرا شده باید پیوست با ضریب رسانه ای داشته باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزاری جلسات شهرستانی شورای فرهنگ عمومی را جایگاه مناسبی برای تبیین فعالیتهای ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی دانست و افزود : دعوت از معاونین تخصصی و ستادی برای حضور در برنامه های شهرستانی گام مناسبی برای ارتقاء ضریب رسانه ای فعالیتهای فرهنگی و هنری است .

وی همچنین با تأکید بر اهمیت فعالیت فرهنگی و هنری در سواحل خواستار تمرکز زدایی برنامه ها از مجتمع های فرهنگی و هنری از قبیل تئاتر ، تعزیه ، سرود و برنامه های خانواده محور و اجرای آن در سواحل با همکاری سایر دستگاه ها شد .

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر