مرداد ۱۶, ۱۴۰۳ کد خبر : 108586 اجتماعی خبر عناوین کل اخبار گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی
رییس دانشگاه گیلان خبر داد؛

راه اندازی دانشکده دریانوردی در گیلان

راه اندازی دانشکده دریانوردی در گیلان

رییس دانشگاه گیلان از راه اندازی دانشکده دریانوردی در این استان خبر داد و گفت: دانشجویان دانشکده دریانوردی مرتبط به شرکت‌ها و صنایع بورسیه می‌شوند.

محمد دوستار صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد و تبریک به اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه گیلان در حوزه‌های مختلف استان ظرفیت سازی کرده است.

رئیس دانشگاه گیلان از جذب ۵ هزار دانشجوی جدید در این دانشگاه خبر داد و افزود: با جذب این تعداد دانشجویان جدید، جمعیت دانشجویی دانشگاه گیلان به حدود ۱۸ هزار نفر می‌رسد.

دوستار با بیان اینکه ۵ شرکت دانش بنیان در دانشگاه گیلان فعال است، گفت: پردیس فناوری دانشگاه گیلان با توسعه پارک فناوری استان با محوریت صنعت و کشاورزی تعمیم پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه به کارگاه تربیت نیروی متخصص ماهر تبدیل شود، افزود: مهارت محور کردن آموزش در دانشگاه گیلان محوری راهبردی و اساسی است.

رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر لزوم اشتغال محوری تحصیلات بیان کرد: با مهارت اندوزی، دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به بازار کار پایدار وارد می‌شوند.

دوستار با بیان اینکه عرضه فناوری رویکرد جدی دانشگاه گیلان است، تصریح کرد: مشکلات و چالش‌های حوزه صنعت و کشاورزی با دانشگاه قابل حل است و از این رو پژوهش‌های دانشگاه را با توسعه و گسترش به صنعت و کشاورزی تعمیم دادیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیارد تومان از محل فروش فناوری و پژوهش درآمدزایی شده است، افزود: دانشگاه گیلان در حوزه ارتقا و تقویت اقتصاد دریامحور گام‌های مثبت و اثربخشی را برداشته است.

رئیس دانشگاه گیلان از راه اندازی دانشکده دریانوردی در این استان خبر داد و اضافه کرد: دانشجویان در دانشکده دریانوردی دانشگاه گیلان در شرکت‌ها و صنایع در این حوزه بورسیه می‌شوند.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر