مرداد ۱, ۱۴۰۳ کد خبر : 108267 خبر خبراول سیاسی گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی

مرحله عملیاتی نخستین رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر در بندرانزلی

مرحله عملیاتی نخستین رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر در بندرانزلی

رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر موسوم به کاسارکس ۲۴ امروز با مشارکت ۵ کشورحاشیه‌ی دریای خزر در آب‌های ساحلی بندر انزلی برگزار شد.

این رزمایش که به میزبانی ایران و با شعار «با هم برای دریای خزری ایمن و امن» انجام شد ، ۱۱ شناور جنگی ، ۳ شناور امداد ونجات ، ۲ بالگرد و ۲ قایق امدادی در آن شرکت داشتند.

رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر در راستای ارتقای آمادگی مشترک برای مواجه با هرگونه تهدید و بحران احتمالی در حوزه‌ی ایمنی وامنیت دریای خزر برگزار شد.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر هدف از برگزاری این رزمایش را تلاش برای ایجاد هماهنگی بیشتر برای ارتقای آمادگی ۵ کشورحاشیه‌ی دریای خزر برای حفظ ایمنی وامنیت این دریا دانست و گفت: این نخستین رزمایشی ست که به ابتکار ایران برای تقویت مشارکت جمعی همسایگان برای واکنش سریع به هرگونه حادثه ایی در دریای خزر در دستورکار قرار گرفته است.

ناخدایکم عباس حسنی افزود: عملیات هماهنگی ، برنامه ریزی و اجرای این رزمایش با ورود یک فروند شناور رزمی – امدادی روسیه به انزلی آغاز شد.

سخنگوی این رزمایش اضافه کرد: در این رزمایش نیرو‌های امداد و نجات شرکت کننده ، کشتی سانحه دیده‌ی استارز را که بطور فرضی و آزمایشی دچارحرق شده بود، از خطر حریق و غرق شدن نجات دهند.

کاردیف الکساندرویچ فرمانده‌ی ناو روسی شرکت کننده در این رزمایش نیز به خبرنگار صداو سیما گفت: ما با ۱۵ نیروی امداد و نجات دریایی و در قالب یک فروند ناو به انزلی آمدیم تا در این رزمایش شرکت کنیم، چون اعتقاد داریم حفظ ایمنی و امنیت این دریا در بستر مشارکت جمعی وهمکاری‌های متقابل ۵ کشورحاشیه میسر خواهد بود.

رزمایش مرکب دریایی امداد و نجات خزر، نخستین رزمایشی ست که به ابتکار ایران برای تقویت مشارکت جمعی همسایگان درراستای واکنش سریع به هرگونه حادثه ایی در دریای خزر در دستورکار قرار گرفته است.

این رزمایش در آب‌های ساحلی بندر انزلی انجام شد.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر