شهریور ۳, ۱۴۰۳ کد خبر : 108920 خبر خبراول سیاسی گفتگو نسخه چاپی نسخه چاپی
پزشکیان:

بر سر پیمان با مردم هستیم

بر سر پیمان با مردم هستیم

رئیس جمهور در نخستین روز از هفته دولت در آیین حضور هیئت وزیران در حرم امام خمینی (رحمه الله علیه) گفت: ضمن تجدید میثاق با امام راحل می‌گوییم به عهدمان با مردم وفاداریم.

رئیس‌جمهور در آیین حضور هیئت دولت در حرم مطهر امام خمینی (ره) به مناسبت هفته دولت و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: اربعین امام حسین (ع) است و عاشقان امام یا به نزد ایشان رفته‌اند و یا در حال بازگشت هستند، می‌گویم نباید راه را گم کنیم، قیام امام حسین (ع) برای مطالبه و درخواست حق است، امام امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، برای اینکه حقی را که گم شده و بدان عمل نمی‌شود امر به معروف و نهی از منکر کند.

آقای پزشکیان گفت: شهید بهشتی می‌گوید اگر از من بپرسید اسلام یعنی چی؟ می‌گویم تمام اسلام یعنی حق و عدالت و انصاف؛ اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آنها چیست، اما رفتار آنان بر اساس عدالت باشد، این جامعه مسلمان است.

رئیس جمهور افزود: از ما سؤال خواهند کرد که واقعا در حرف‌هایی که می‌زنیم، وعده‌هایی که می‌دهیم و اعتقاد و باوری که در جامعه تبلیغ می‌کنیم، صادقیم یا صادق نیستیم.

آقای پزشکیان گفت: خدا از همه ما پیمان گرفته است که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم؛ باید به دنبال حق و حقوق جامعه برویم و در عمل، همه آن را برای مردم پیاده کنیم و در باور اعتقاد نشان دهیم که تا آخر روی این پیمان خواهیم بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: با مردم صادق خواهیم بود و بر اساس حق و عدالت رفتار خواهیم کرد. بر پیمانی که با امام خمینی، رحمه‌الله علیه، بسته‌ایم، عمل خواهیم کرد؛ نگاه امام به محرومان، وحدت و انسجام، یکدلی و وحدت جامعه اسلامی بود.

آقای پزشکیان گفت: دشمن تلاش می‌کند که در جامعه تفرقه ایجاد شود. همه تلاش آنان این است که ما با هم متحد نباشیم و ما باید کاری کنیم که فریب دشمن را نخوریم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

رئیس جمهور افزود: وحدت و انسجام، یعنی همه در مسیر حق و عدالت و با رهبریت مقام معظم رهبری، در چارچوب چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه عمل کنیم. ما باید بهترین باشیم. بدانید که این راه با خون دل و زحمت و تلاش شبانه‌روزی به دست می‌آید.

آقای پزشکیان تصریح کرد: باید از این وضعیت بلند شویم و نگاه عقاب پیدا کنیم. همه چیز را در پهنه بال خود ببینیم و با عمق نگاه خود، جامعه را به جهتی هدایت کنیم که لایق و شایسته آن هستیم.

رئیس جمهور گفت: امروز در مرقد امام (ره) ، پیمان می‌بندیم که این راه را با همه وجود ادامه می‌دهیم و تلاش خواهیم کرد تا جایی که از دستمان بر می‌آید، مسیر را ادامه دهیم و امیدوارم که شرمنده خون شهدا و امام شهدا نباشیم.

آقای پزشکیان افزود: اگر مسلمانان با هم به ریسمان خدا چنگ می‌زدند، آیا رژیم صهیونیستی جرأت می‌کرد این غلط‌هایی را که در منطقه می‌کند، انجام دهد؟ اگر ما با هم وحدت داشتیم، نه‌ تنها این رژیم، بلکه هر رژیم دیگری که در منطقه است، آیا می‌توانست چنین غلط‌هایی کند؟

رئیس جمهور تصریح کرد: در کشور خودمان هم برای حل مشکلات، هیچ راهی جز افزایش وحدت، انسجام داخلی و بیشتر کردن وفاق ملی نداریم.

آقای پزشکیان گفت: لازم است از نمایندگان و رئیس مجلس که به دولت، رأی بزرگی دادند و پیامی را منتقل کردند، تشکر کنم؛ این کار، قدم بزرگی است که ما با وفاق و همدلی با هم جلو برویم.

رئیس جمهور تصریح کرد: اوایل انقلاب، همه دنیا جمع شده بودند تا ما را از بین ببرند، اما نتوانستند حتی یک وجب از خاک ما را بگیرند؛ زیرا وحدت داشتیم و با همه وجود در برابر دشمنان ایستادیم.

آقای پزشکیان افزود: اگر با باور و اعتقاد آن زمان بایستیم، قادریم که همه مشکلات پیش رو را حل کنیم تا خون شهدا و راه امام خمینی، رحمه الله علیه، فراموش نشود. وظیفه داریم که کاری کنیم تا عدالت، انصاف و حق، جای خود را در جامعه پیدا کند.

رئیس جمهور گفت: ما باید راه امام حسین علیه‌السلام را برویم؛ راه امام حسین، یعنی پایبندی به حق و اینکه حقوق قومیت‌ها و جمعیت‌ها را پایمال نکنیم.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر