شهریور ۲۵, ۱۴۰۳ کد خبر : 109316 اجتماعی خبر عناوین کل اخبار گفتگو گیلان نسخه چاپی نسخه چاپی

کلاهبردار حرفه‌ای در گیلان دستگیر شد

کلاهبردار حرفه‌ای در گیلان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری فردی در شهرستان رشت که با شگرد خرید خودرو با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی روز یکشنبه گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده جعل و کلاهبرداری تحت عنوان کلاهبرداری خرید خودرو از سایت دیوار با ارائه رسید واریزی جعلی به پلیس آگاهی استان، بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات پلیسی نسبت به جمع‌آوری ادله و مستندات لازم اقدام کردند، افزود: متهم سابقه‌دار این پرونده‌ها شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی استان دلالت داده شد.
این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: متهم ۴۰ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حدادی از مردم خواست قبل از انجام هرگونه معامله ضمن انجام استعلامات لازم، نسبت به صحت اظهارات طرفین اطمینان حاصل نموده و از واریز وجوهات مورد ادعای خریداران قبل از تحویل خودرو و انتقال اسناد خودداری کنند.
دستگیری فرد مامورنما در رشت
بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری یک مامور قلابی و کشف تجهیزات پلیسی غیرمجاز از وی خبر داد.
سرهنگ عیسی روشن قلب اظهار کرد: در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه شخصی تحت عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی مجهز به تجهیزات نظامی قصد اخاذی از شهروندان در محدوده مسکن مهر رشت را داشته و با توجه به ظن اهالی، از محل گریخته است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته، صحت موضوع محرز و با تلاش های بی وقفه و اقدامات فنی مأموران کلانتری ۱۷، متهم مورد نظر شناسایی شد، افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، متهم در محل اختفاء خود دستگیر و تعدادی تجهیزات پلیسی غیرمجاز نظیر یک قبضه ماکت کلت کمری، یک دستگاه بی سیم و یک رشته دستبند غیرمجاز از وی کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی شاکیان احتمالی این پرونده ادامه دارد، بیان کرد: متهم ۳۵ ساله با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
سرهنگ روشن قلب ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس از آنها خواست در صورت مواجهه با افرادی که خود را مامور ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند، قبل از پاسخگویی نسبت به رویت کارت شناسایی این افراد اقدام و هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه فوریت های ۱۱۰ پلیس اطلاع رسانی کنند.

لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

نظرات

بدون نظر