آغاز چهارمین رویداد ملی تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج
چهارمین رویداد ملی تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور ۴۷ نفر در قالب ۱۳ تیم در رشت به مدت ۴۸ ساعت آغاز به کار کرد.
چهارمین رویداد ملی تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در سه بخش بازی، تلفن همراه و انیمیشن در تالار مرکزی رشت آغاز شد.
باید مبنای فکری تولیدات مشخص باشد
معاونت هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در مراسم افتتاحیه این رویداد با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد: نگاه ما بر این است که اهمیت و ارزش فضای مجازی به اندازه حیات انسان است که با عقل و زندگی انسان عجین شده و این نگاه هدفمند بسیج نسبت به همهی تولیدات امروز به واسطه اهمیت فضای مجازی و رسانه بیشتر است.
سرهنگ احمد منشوری با بیان اینکه فضای رسانه در دست دشمنان اسلام و دشمنان انسان و انسانیت مدیریت میشود، گفت: در این فضای ضد بشری که دروغگویان جولان میدهند ما توکل برخدا و کمک شما جوانان عزیز در دست میگیریم و بدانید که آنجایی که دشمن حضور دارد باید با تمام قوا حضور داشته باشیم و برجک نگهبانی را در دست بگیریم.
وی با اشاره به اینکه دشمنان مانند شکارچیان برای نوجوانان و جوانان ما طعمههای لذیذی برای به دام انداختن استفاده میکنند، افزود: کلید این فضا در دست دشمنان است و با تولیدات نامناسب، اذهان را خسته میکنند و زمانی که فرد دچار خستگی فکری شود معلوم است که به کجا میانجامد.
معاونت هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آنچه که ما را امروز وادار کرد در این برنامه حضور داشته باشیم تعیین اصولی برای شروع کار متقابل است، تصریح کرد: ما میخواهیم استعدادها بروز داده شود و پس از نمایان شدن استعدادها و مشخص شدن سمت و سو، اعتماد به نفس در این فضا بیشتر شود تا به خودکفایی از لحاظ فکری برسیم زیرا وقتی کاری تولید و دیده میشود، در مورد تفکر پشت آن کار، پرس و جو میشود.
منشوری با بیان اینکه در گیلان در حوزه فضای مجازی کارهای بزرگی انجام شده گفت: ما میتوانیم شبکهسازی درستی داشته باشیم، شبکهسازیهای عظیم که برای دنیا کار کند، تعریف کار بزرگ آن نیست که زود به نتیجه برسیم بلکه بهترین کار آن است که بیشترین تأثیرگذاری را در جامعه و بر مخاطب داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه باید آسیبها و تهدیدات در این فضا را بشناسیم، بیان کرد: در فضای حقیقی در مقابل دشمن، سنگرها و خاکریزها مشخص است اما در فضای مجازی ظاهراً چیزی مشخص نیست با اینکه بسیار قابل دسترستر است، بدانید که دشمنشناسی اصل بوده اما شناختن نقشه و طرح دشمن مهمتر است.
معاونت هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان به تاثیرگذاری فضای مجازی بر تربیت کودکان اشاره کرد و گفت: امروزه فضای مجازی در تربیت کودکان و هدایت نوجوانان نقش مهمتری نسبت به والدین آنها پیدا کردهاند، پس محتوا را بشناسیم و بدانیم با چه فکری در این راستا تولید محصول داشته باشیم.
منشوری با تأکید بر حساسیت و ظرافت در کار فرهنگی افزود: کار فرهنگی بسیار خطیر و با محتوا است پس باید مبنای فکری تولیدات مشخص باشد، تولید محتوا در حوزه فرهنگ و هنر مانند راه رفتن بر روی طناب است، اگر مبنای تولید کار فرهنگی، فرهنگ محور باشد، بدانید قطعا اقتصاد درست خواهد شد اما اگر مبنای کار فرهنگی اقتصاد محور باشد، قطعا فرهنگ آن جامعه به حراج گذاشته خواهد شد.
حضور ۴۷ نفر در رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج
سجاد ستوده معاونت فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهداف رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج اظهار کرد: برنامهای که از امروز و در این رویداد شروع میشود به صورت استارت آپ با هدف تولید محتوای دیجیتال با هدف استعدادیابی و حمایت از افراد توانمند در حوزه تخصصی تولید محتوا، است.
وی در مورد اینکه این رویداد تخصصی در سه بخش بازی، تلفن همراه و انیمیشن است، گفت: در جمع حاضر ۴۷ نفر در این رویداد هستند که چهار تیم از خواهران و ۹ تیم از برادران در ۴۸ ساعت در کنار مربیها و منتورها، محتوای خود را آماده میکنند که پس از پایان، توسط داوران، داوری خواهدشد و به برگزیدگان جوایز نقدی اعطا خواهد شد.
معاونت فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه سه تیم اول در هر سه بخش در هفته سوم آذرماه در رویداد کشوری به عنوان نماینده استان حضور دارند، افزود: گاهی یک انیمیشن آنقدر میتواند تأثیر گذار باشد که یک جریان در جامعه را عوض کند یا یک اپلیکیشن میتواند اذهان عمومی را مدیریت کند.
ستوده با بیان اینکه هدف ما از این رویداد محصول نیست آنچه که مهم است مسیر تولید محصول و تلاش برای تولید محتوای مناسب و محصول خوب است، گفت: اگر تولید کار فرهنگی، فرهنگ محور باشد اقتصاد را میسازد اما اگر تولید فرهنگی اقتصاد محور باشد، یقین بدانید فرهنگ جامعه به حراج میرود.
نظرات