بسته فرهنگی و ترویجی شرکت گاز گیلان الگوی موفق برای مدیریت بهینه مصرف
کار تمیز فرهنگی و ترویجی شرکت گاز گیلان در مدیریت مصرف گاز با اقدامات ابتکارانه و خلاقانه و هدفگیری آنها در بهرهمندی از ظرفیت نونهالان و کودکان به عنوان بازوان فرهنگی و ترویجی قابل تامل و قابل تحسین بوده و میطلبد بهعنوان الگوی فوق و قابل اجرا در تمام استانهای کشور اجرا شود.
حمیدرضا دنیادیده: با آغاز فصل سرما، میزان مصرف گاز نیز به مراتب افزایش پیدا میکند و در جهت بهینه مصرف کردن گاز، علاوه بر اعمال ابزارهای مدیریتی، ترویج مصرف بهینه نیز یکی از اقدامات موثر است.
شرکت ملی گاز ایران در راستای ترویج و تبلیغ بهینه مصرف گاز، اقدامات قابل توجهی نظیر بهرهمندی از مسؤولان و کارشناسان شرکت گاز در برنامههای صداوسیما، استفاده از هنرمندان و چهرهها برای ترویج مصرف بهینه، تولید انیمیشنها و اینفوگرافیکها در دستور کار قرار داده که بدون شک موثر و در نهادینه کردن مصرف بهینه، اثربخش است.
در کنار برنامههای ترویجی و تبلیغی شرکت ملی گاز، شرکت گاز استان گیلان نیز در اقداماتی قابل توجه و قابل تحسین به صورت گسترده با تولید محتوای رسانهای و همچنین تولید مصنوعات و لوازم التحریر کودکان، تلاش کرده تا فرهنگ مصرف بهینه گاز را به خانهها ببرد.
امروزه در اغلب خانههای شهری و روستایی گیلان، نمادها و شمایلی از ترویج به مصرف درست و بهینه گاز مشاهده میشود که از لوازم تحریر دانش آموزان گرفته تا ملزومات مورد نیاز یک اتاق کودک که در بسته تبلیغاتی شرکت گاز استان گیلان دیده میشود.
کودکان گیلانی این روزها در خانهها شدهاند بشیر و نذیر شرکت گاز در استان؛ دمای اتاق را بررسی میکنند، به خانواده به کاهش مصرف گاز توصیه میکنند، از پاداشها و مشوقهای شرکت گاز برای کم مصرفها میگویند و از تشدید هزینهها در پی افرایش مصرف سوخت گاز هم هشدار میدهند.
رمضان یوسف مدد مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان میگوید: «تولید و توزیع محتوا و فرآوردههای رسانهای با مضمون مصرف بهینه گاز نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری در ثروت ملی است.»
به گفته وی، روابط عمومی شرکت گاز گیلان سالها است که در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه گاز تولیداتی را برای قشر کودک و نونهال هم استانی در دستور کار قرار میدهد و بر این باور است که کودکان و نونهالان سفیران فرهنگی و بازوان شرکت گاز در مصرف بهینه گاز در خانهها هستند.
به راستی کار تمیز فرهنگی و ترویجی شرکت گاز گیلان در مدیریت مصرف گاز با اقدامات ابتکارانه و خلاقانه و هدفگیری آنها در بهره مندی از ظرفیت نونهالان و کودکان به عنوان بازوان فرهنگی و ترویجی قابل تامل و قابل تحسین بوده که خوشبختانه چندباری با نگاه ارزشمند و مدبرانه شرکت ملی گاز ایران مورد تشویق نیز قرار گرفته و میطلبد به عنوان الگوی فوق و قابل اجرا در تمام استانهای کشور اجرا شود.
گاز طبیعی یک ثروت ارزشمند و تجدید ناپذیر بوده و لازم است مشترکین و مصرف کنندگان گاز به منظور پایداری این نعمت خدادای در شبکه و همچنین مدیریت مصرف و هزنیه، مشارکت فعالانهتری داشته باشند.
نظرات