انیمیشن ابزار و رسانه ای موثر برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی

تبلیغات هر روز چهره خود را تغییر می دهد و انیمیشن چهره ای جدید از تبلیغات است. انیمیشن هنری ناب با جذابیت های فراوان به شمار می آید و می تواند یکی از صنعت های مهم و سودآور در کشور ما باشد .
این صنعت به عنوان رسانه ای با اتکا به عناصر دیداری و شنیداری در بستر اغراق و فانتزی از تاثیر گذارترین عوامل یادگیری و بروز خلاقیت در کودکان و نوجوانان است و جنس ارتباطی آن با مخاطب تعاملی تر است و این قابلیت شگفت انگیز انیمیشن است. امروزه ،انیمیشن ها با توجه به گستره نفوذ و کابردشان ، به طور برجسته ای بر روند شکل گیری شخصیت و رشد روحی و روانی کودکان اثر می گذارند و همه فهم بودن و گستردگی این صنعت قدیمی و با هویت ، ما را در مسیری قرار داده که هر نسل با انیمیشن های دوران کودکی اش خاطراتی به یادماندنی دارد و چه بسا تولیدات امروز بخشی از خاطرات آیندگان باشد.
جشنواره ملی پویانمایی بستر و فرصتی گرانبها برای شناسایی استعدادها و نخبگان، تبادل تجربیات میان هنرمندان و پدیدآورندگان آثار و جلب سرمایه برای حمایت از تولید می باشد و این تبادل تجربیات موجب ارتقاء و افزایش استانداردهای این هنرناب در مراکز می باشد . ترویج صنعت انیمیشن در ایران با این میزان اثرگذاری، را می توان بهترین روش برای ترویج سبک زندگی اسلامی و انقلابی و فرهنگ بومی محلی دانست . پویا نمایی، یک رسانه قدرتمند است که می تواند به صورت استعاری، مشکلات و مسائل پیرامون بشر و جهان را بیان کند و برگزاری جشنواره ملی پویانمایی در مراکز استان ها مهم ترین گام رسانه ملی برای شکل گیری و تکامل قطب پویانمایی و فرهنگ سازی برای نسل های آینده خواهد بود.
محمد باقر باقرزاده مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان
نظرات