مطالبات پیمانکاران پروژه ریلی رشت – کاسپین بهروز پرداخت میشود
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پروژه راه آهن رشت – کاسپین گفت: با اعتبارات خوبی که دولت به این پروژه اختصاص داد، مطالبات پیمانکاران بهروز پرداخت می شود.
محمد پردلنژاد روز دوشنبه با بیان اینکه به تازگی دولت اعتبارات مناسبی برای پروژه راه آهن رشت – کاسپین اختصاص داده است، تصریح کرد : بر همین اساس در چند ماه اخیر نه تنها معوقات مطالبات پیمانکاران پرداخت شده بلکه مطالبات آن ها بروز پرداخت می شود و در واقع با پرداخت به موقع اعتبارات لازم می توان پروژه را با شتاب پیش برد.
وی با بیان اینکه تاکنون پیشرفت این پروژه از لحاظ زیرسازی به ۹۲ درصد رسیده است، اضافه کرد: همچنین از ۳۵ کیلومتر مسیر ریلی رشت- کاسپین نزدیک به ۲۵ کیلومتر ریل گذاری شده که پیشرفت ۶۰ درصدی را نشان می دهد.
پردل نژاد سرعت و شتاب پروژه ریلی رشت – کاسپین را قابل قبول خواند و گفت: درحال حاضر چهار دهانه باقی مانده از هفت دهانه پل ریلی منطقه آزاد انزلی به طور همزمان در حال تکمیل است که تاکنون اینچنین شتاب و سرعت اجرای پروژه در بخش های مختلف آن بی سابقه بوده است.
وی یادآور شد: تاکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ریلی رشت- کاسپین هزینه شده که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان (معادل دو سوم) آن توسط دولت سیزدهم و از محل مصوبه سفر رییس جمهوری پرداخت شده است.
وی در ادامه با اشاره به امضای قرارداد ۱۵ هزار میلیارد تومانی بین شرکت ساخت و توسعه با قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث ۱۴۰ کیلومتر مسیر ریلی رشت – آستارا گفت : این میزان اعتبار قرار است از طریق تهاتر نفت در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرار گیرد.
پردل نژاد عنوان کرد: تاکنون از مسیر ریلی ۱۶۴ کیلومتری رشت – آستارا، ۱۰ کیلومتر از سمت رشت و ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا احداث شده و ۱۴۰ کیلومتر باقی مانده نیز قرار است با این قرارداد ۱۵ هزار میلیارد تومانی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء احداث شود.
وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه ۱۴۰ کیلومتر زیرسازی، روسازی تمام مسیر ۱۶۰کیلومتری، ساخت ایستگاهها و هشت ساختمان مربوطه توسط این قرارگاه انجام میشود که هم اینک خرید و تملک اراضی مسیر ریلی رشت – آستارا توسط شرکت ساخت در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، راه آهن رشت – آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر حلقه تکمیلی کریدور شمال- جنوب محسوب میشود که از آن به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می شود.
همچنین ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا از طریق تکمیل این خط ریلی امکانپذیر می شود و قرار است در مدت سه سال ساخته شود.
نظرات